15 Şubat 2015 Pazar

Postacı Kapıyı Çalmayacak - Ava Dellaira

KİTAP: Postacı Kapıyı Çalmayacak
YAZAR: Ava Dellairea
YAYINEVİ: Martı
Sayfa Sayısı: 350
Goodreads Puanı: 3.84
Benim Puanım: 5

Konusu: Bazı şeyler var ki artık bu dünyada olmayanlar dışında kimseye söyleyemem.

Size bu mektupları yazmaya başlayınca kendi sesime kavuştum. Sonra bana yanıt veren bir ses duydum. Bir şarkının farklı tınlayışında, bir filmin hikâyesinde, kaldırımdaki çatlakta açan bir çiçekte buldum yanıtı. Bir pervanenin kanat çırpışında, dolunaya dönen ayda... Yeryüzünde bu mektupları gönderebileceğim bir adres yok. Öldüğünüzü biliyorum ama sizi duyuyorum. 

Hepinizi duyuyorum. Buradaydık, bunun bir anlamı var, diyorsunuz.

Kısa süre önce ablasını kaybeden Laurel, onun nasıl öldüğünü bilen tek kişidir ve bu sırrı kimseyle paylaşmamasının bir nedeni vardır. 

Onu bu karanlıktan çıkaracak yardım eli, hiç beklemediği bir yerden gelir. Genç kız okulda verilen bir ödevle mektuplar yazmaya başlar. Bu mektupların ortak noktası ise erken yaşta hayata veda etmiş, onun için anlamı olan Amy Winehouse ve Kurt Cobain gibi ünlü isimlere yazılmasıdır. Zaman geçtikçe bu duygu yüklü mektuplar hem ablasının ölümü üzerindeki sır perdesinin aralanmasına hem de Laurel'in kendine bir yol çizip yetişkin bir bireye dönüşmesine yardımcı olur.



      ***************YORUM*****************


Öncellikle yeni bloguma hooşgeldiniz :) Bu ilk kitap yorumum olacak. Keyifli okumalar .

Laurel ablasını çok seven bir kız. Ablasının ölümünden sonra okul değiştirerek yeni bir sayfa açmak istiyor. Yeni okulunda öğretmeni "Ölülere mektup" yazmalarını istiyor ve hikaye burada başlıyor. Laurel bir çok ünlü isme mektup yazıyor. Mektuplar bir nevi günlük gibi ama günü gününe yazmıyor. Bazen uzun bir süre mektup yazmıyor. Laurel'in ablasına bu kadar bağlı olması ve onu çok sevmesi beni derinden etkiledi. 

"Yandaki karakter ise kitabı okurken hayal ettiğim Laurel "





Sky daha önceden May ile aynı okula gitmiş ve onunla tanışmıştır. Sky, May'den hoşlanmıştır. May öldükten daha sonra okuldan atılmış ve başka okula geçmiştir. Bu okulda Laurel ile tanışıp onunla sevgili olmuştur. Laurel'in sürekli ağlaması ve düşüncelere dalmasına üzülüp ondan ayrılmıştır. 

Sky'ın sahiplenmesi ve aniden çıkıp durumu kurtarması hoşuma gitti. Başlarda Sky'ın havalı zengin bir çocuk olduğunu düşünmüştüm ama öyle değilmiş.

"Yandaki karakter ise kitabı okurken hayal ettiğim Sky"







May çılgın bir teeanage kız. May küçükken Laurel 'e peri olduklarını ve sadece evin büyük çocuğunun kanadı olduğunu inandırır. Laurel korkup May'in yanına gittiğinde May bir kaç sihir yaparak cadıları kovduğunu söyler. 

May'in kardeşini sevip ona "Benim gibi olma" demesini sevdim. May neşesiyle tanınan çılgın bir kız. Küçükken oynadıkları "ölüm oyununu" kazanırdı.

May kardeşiyle sinamaya gider ve sinemada Paul'le buluşup partilere giderken kardeşini ise Bill ile bırakır. Daha sonra Laurel'in bildiği bir şekilde ölür . May'in ölmesi beni üzen olaylardan biri. 


"Yandaki karakter ise kitabı okurken hayal ettiğim May"



Kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum !! Kitap çok akıcı bir şekilde ilerliyor. Kendinizi bir anda son sayfada bulabilirsiniz.

Beni instagram'dan takip edebilirsiniz :) @bookw0rm_bo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder